استاد رضا اصغری

کانال و اینستاگرام کنکور 100

اینستاگرام

تلگرام ما

آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1540
  • آمار کاربران
  • تعداد نظرات: 431
  • افراد آنلاین : 23
  • آمار بازدید
  • بازديد امروز : 11,364
  • بازديد ديروز : 18,980
  • بازدید کلی : 8,653,418
  • موضوعات
  • دكتري
  • سوالات کنکور دکتری 93
  • سوالات کنکور دکتری 92
  • کارشناسی ارشد
  • سوالات کنکور ارشد
  • جزوات کنکوری
  • زبان و ادبیات فارسی
  • عربی
  • دین و زندگی
  • زبان انگلیسی
  • ریاضی حسابان دیفرانسیل
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست شناسی
  • ریاضیات گسسته
  • جبر و احتمال
  • هندسه
  • آمار و مدلسازي
  • جزوات رشته انسانی
  • زمین شناسی
  • دانلود آزمونهای آزمایشی
  • گزينه 2
  • گاج
  • قلمچي
  • سنجش
  • رزمندگان
  • پیشرفت تحصیلی
  • فار
  • تست قرمز
  • سوالات کنکور خارج از کشور
  • خارج از کشور رشته ریاضی
  • خارج از کشور رشته تجربی
  • دانلود سوالات کنکورسراسري
  • تجربي
  • رياضي
  • انساني
  • سوالات امتحانات نهایی
  • امتحان نهایی سال سوم
  • امتحان نهایی سال چهارم
  • مشاوره
  • مقالات مشاوره ای
  • مصاحبه با نفرات برتر کنکور
  • مشاوره تحصیلی
  • روش مطالعه دروس
  • فیلم های آموزشی
  • کنکور آسان است
  • ونوس
  • فرصت برابر
  • سایر
  • تصاویر
  • تصویر
  • مجلات آموزشی
  • قلمچی
  • پیک سنجش
  • سوالات تستی
  • تست های درس ادبیات
  • تست های درس ریاضی
  • تست های درس زیست
  • تست های درس شیمی
  • تست های درس فیزیک
  • راهنمای انتخاب رشته
  • نکات مهم انتخاب رشته
  • معرفی رشته هادانشگاهی
  • معرفی دانشگاه ها
  • کتب درسی
  • دانلود کتاب های درسی
  • حل المسائل کتاب درسی
  • تغییرات کتاب های درسی
  • بانک اطلاعاتی کنکور
  • اخبار آموزشی
  • بودجه بندی دروس کنکور
  • کارنامه نفرات برتر کنکور
  • برنامه آزمون های مختلف
  • نقد سوالات آزمون سراسری
  • نرم افزارهای کنکوری
  • سوالات المپیاد
  • المپیاد ریاضی
  • المپیاد فیزیک
  • المپیاد شیمی
  • المپیاد زیست شناسی
  • المپیاد کامپیوتر
  • المپیاد نجوم
  • المپیاد ادبی
  • طرح های مشاوره ای کنکور استاد رضا اصغری

    تبلیغات

    کانال کنکور 100

    کانال کنکور 100

    بسیاری از دانشآموزان، روزهای پیش از امتحان را تا حدامکان به مطالعه میپردازندو تصور میکنندکه غذا و استراحت، مانع مطالعه   میشود، در صورتی که با تغذیهی صحیح میتوان بازده فکری را افزایش داد. بهکارگیری نکات و توصیههای زیر، توان دانشآموز را برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحانات، افزایش میدهد.....


    1)در زمان کار یا مطالعه، غذا نخوریدو برای این کار، زمان خاصی را در نظر بگیریدتا با آرامش بیشتری غذا بخورید، در عین حال از مصرف زیادشیرینی و تنقلات خودداری کنید. این خوراکیها ممکن است در نگاه اول، انرژیزا بهنظر برسداما بایدتوجه داشت که این قابلیت، در آنها بسیار کمدوام است و پس از مدتی، احساس خستگی بیشتری به شما دست خواهدداد.


    2)بررسیهای دانشمندان نشان میدهدکه خوردن غذاهای نشاستهای مانندماکارونی، برنج و نان به دلیل تأثیر در بهبودکیفیت خواب، در شب امتحان مفیداست.


    3)صبح روز امتحان نیز بهتر است بهمنظور افزایش کارآیی مغز، از موادسرشار از پروتئین یا فیبر مانندتخممرغ، نان تست با عسل یا برشتوک استفاده شود.


    4)کارشناسان تغذیه به دانشآموزانی که اضطراب زیادی دارندو نمیتوانندصبحانهی مفصلی بخورند، توصیه میکننداز موز و مقداری کشمش استفاده کنند.


    5)بعضی از دانشآموزان به دلیل اضطراب زیاد، امتحانات خودرا خراب میکنند، بنابراین بهتر است برای مقابله با این اضطراب، از غذاهای مناسب استفاده کنند. مصرف بعضی از سبزیها ازقبیل ریحان، نعنا و کاهو در کاهش اضطراب بسیار مفیداست.


    6)خوردن نان و پنیر و گردو یا تخممرغ یا یک ظرف عدسی در روز امتحان کمک میکندتا در طول امتحان، آرام باشید. همچنین خوردن عسل و نوشیدنیهای حاوی عسل، در کاهش اضطراب بسیار مؤثر است.


    7)خوردن جگر، گوشت و ماهی، کمک زیادی به کاهش اضطراب میکندزیرا کمخونی نیز یکی از دلایل کاهش یادگیری و تمرکز است.


    8)خوردن آجیل مغزدار ازقبیل بادام، کشمش، فندق، گردو و نخودچی که سرشار از منیزیم بوده و کمبودآن، یکی از علل کاهش یادگیری است، میتواندبه افزایش توان یادگیری دانشآموزان کمک کند.


    9)در ساعات مطالعه، از خوردن ماست و دوغ ترش بپرهیزیدو خوردن روزانهشیر و همچنین ماست شیرین را فراموش نکنید.


    10)در طول روز (اما نه همراه غذا) آب کافی بیاشامید(بیش از نیمساعت پیش از غذا و یکی دو ساعت پس از غذا اشکالی ندارد) لازم به ذکر است که آشامیدن آب و نوشیدنیها در وسط غذا، سبب اختلال هضم و ایجادنفخ میشود.


    11)در زمان کار یا مطالعه، غذا نخوریدو برای غذا خوردن، زمان خاصی را در نظر بگیریدتا با آرامش بیشتری غذا بخورید.


    12)برخلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن، نیاز بدن به انرژی را افزایش نمیدهد، بنابراین استفادهی بیش از حداز موادغذایی بسیار شیرین و پرچرب در طول دوران امتحانات، نهتنها مفیدنیست بلکه سبب افزایش وزن و بروز چاقی میشود.


    13)صبحانه، غذای اصلی است. ناهار و شام را کمی مختصرتر بخوریداما صبحانه را کاملتر میل کنید.


    14)مصرف روزانه یک لیوان شیر، برای ایجادآرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان، مؤثر است.


    15)مصرف سبزیو میوههای تازه توصیه میشود.


    16)از خوردن قهوه و چای پررنگ حتی به منظور بیدار ماندن، خودداری کنیدولی چای کمرنگ و چای سبز مفیداست.


    17)تغذیهی متعادل و متنوع شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوهها سبب کاهش استرس امتحان میشود.


    18)غذاهایی که فعالیت مغز را کم میکندعبارتنداز: لبنیات و مشتقات آن، ترشیهای سرکهای، میوههای ترش و کال، سوسیس، کالباس، همبرگر، چای، آب یخ، غذاهای ساندویچی و زیادهروی در خوردن سیبزمینی، لوبیا، مرغ و گوشت گاو.

     

    تغذیه و نگهداری قدرت حافظه


    همچنان که پیشتر نیز اشاره شد، برخی از موادغذایی به دلیل ویژگیهای خاص خود، در افزایش قدرت یادگیری مؤثر میباشندکه از آن جمله میتوان به مواردزیر اشاره کرد:


    1- علاوهبر مصرف کمتر نمک و چربیهای اشباع شده، رژیم DASHکه دارای میوه و سبری فراوان و لبنیات کمچرب است، همان اثر داروها را در کاهش فشار خون بالا دارد. موادغذایی کمی وجوددارندکه از نظر ارزش تغذیهای، با سبزیجات برابری کنند. کاهش سطح اسیدفولیک در بدن با بروز بیماری آلزایمر (فراموشی دوران پیری) مرتبط است. همچنین آنتیاکسیدانها و فیتوکمیکالهای (رنگدانههای گیاهی) موجوددر سبزیجات، بر یادگیری بهتر اثر میگذارد.


    2-اسیدهای چرب امگا3 میزان حملات قلبی و افسردگی را کاهش میدهد. اسیدهای چرب غیراشباع، LDLرا کاهش داده و HDLرا افزایش میدهندو بر افزایش قدرت یادگیری تأثیر میگذارند.


    3-زغالاخته، توتفرنگی و اسفناج منبع غنی آنتوسیانین هستند. آنتوسیانین، توانایی سلولهای عصبی را برای پاسخ به واسطههای شیمیایی حفظ میکند؛ همچنین مانع از تشکیل لختههای خونی میشود(رقیقکنندههای خون). این سه مادهی غذایی، کشسانی  رگهای خونی را حفظ میکندو انتقال پیامهای عصبی را بهبودمی‌‌بخشد. اسفناج، دارای آنتیاکسیدان فراوانی است و شامل بتاکاروتن (پیشساز ویتامینA) ویتامین Cو اسیدفولیک میباشد. لازم به ذکر است که سایر موادغذایی مانندکلم قرمز، انگور، آلو و آلبالو نیز همین اثرات را دارند.


    4-سیر و سویا، کلسترول خون را کاهش میدهند. موادی در سویا وجودداردکه از اکسیده شدن LDLجلوگیری کرده و مانع از اثرات آتروژنیک رادیکالهای آزاد(تشکیل پلاک در دیوارهی داخلی سرخرگها) میشود. اثر سویا در کاهش کلسترول، فقط برای افراددچار کلسترول بالا مؤثر است ولی اثر آنتیاکسیدانی آن، برای همهی افرادمفیدمیباشد. فیتواستروژنهای سویا، هورمونهای گیاهی هستندکه محققان اعتقاددارندمانندهورمون استروژن، باعث تقویت حافظه میشوند.


    5-روغن ماهی، یک مادهی غذایی مناسب برای مغز است زیرا DHA(چربی امگا3 موجوددر ماهی) التهاب مغز را کاهش داده و از آن محافظت میکندو همچنین قدرت یادگیری را افزایش میدهد. مغز انسان، دارای 60درصدچربی است که بیشتر آن، چربی DHAیا AA(آراشیدونیکاسید) است. AAبه مقدار زیاددر لبنیاتی مانندکره و خامه وجوددارداما DHAفقط در انواع ماهی و منابع گیاهی ماننددانهکتان یافت میشود.

     

    6-تخممرغ، منبعی ارزان و سرشار از موادمغذی و باارزش است. مصرف تخممرغ علاوهبر حفظ سلامت بدن، برای بهبودهوش و عملکردذهنی نیز مفیداست. لازم به ذکر است که تخممرغ خام، فوایدبیشتری نسبت به تخممرغ پخته دارد.


    7-موادغذایی خیلی شیرین یا استفادهی زیاداز شکر، تعادل هورمون انسولین بدن را به هم میریزدو باعث ایجادبیماری و گرفتگی ذهن میشود. سادهترین روش برای کاهش مصرف شکر، پرهیز از مصرف انواع نوشابههای صنعتی، آبنبات و شیرینیها و همچنین میانهروی  در مصرف آبمیوههای صنعتی است.

     

    منبع: پیک سنجش

    درباره : مشاوره , مقالات مشاوره ای , مشاوره تحصیلی ,
    بازدید : 703 تاریخ : پنجشنبه 05 دي 1392 نویسنده : رضا اصغري | نظرات ()

    اردوی نوروزی

    اردوی نوروزی

    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    تبلیغات

    استاد رضا اصغری

    وبلاگ کنکور 100

    اطلاعات کاربری
  • عضو شويد
  • نام کاربری :
    رمز عبور :

  • فراموشی رمز عبور؟
  • عضویت سریع
  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    آرشیو
  • 1396
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آیفریم حرفه ای یا نمایش یک صفحه در صفحه دیگر

    دریافت کد افزایش بازدید

    Code Center