استاد رضا اصغری

کانال و اینستاگرام کنکور 100

اینستاگرام

تلگرام ما

آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1540
  • آمار کاربران
  • تعداد نظرات: 431
  • افراد آنلاین : 70
  • آمار بازدید
  • بازديد امروز : 19,549
  • بازديد ديروز : 17,404
  • بازدید کلی : 8,679,007
  • موضوعات
  • دكتري
  • سوالات کنکور دکتری 93
  • سوالات کنکور دکتری 92
  • کارشناسی ارشد
  • سوالات کنکور ارشد
  • جزوات کنکوری
  • زبان و ادبیات فارسی
  • عربی
  • دین و زندگی
  • زبان انگلیسی
  • ریاضی حسابان دیفرانسیل
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست شناسی
  • ریاضیات گسسته
  • جبر و احتمال
  • هندسه
  • آمار و مدلسازي
  • جزوات رشته انسانی
  • زمین شناسی
  • دانلود آزمونهای آزمایشی
  • گزينه 2
  • گاج
  • قلمچي
  • سنجش
  • رزمندگان
  • پیشرفت تحصیلی
  • فار
  • تست قرمز
  • سوالات کنکور خارج از کشور
  • خارج از کشور رشته ریاضی
  • خارج از کشور رشته تجربی
  • دانلود سوالات کنکورسراسري
  • تجربي
  • رياضي
  • انساني
  • سوالات امتحانات نهایی
  • امتحان نهایی سال سوم
  • امتحان نهایی سال چهارم
  • مشاوره
  • مقالات مشاوره ای
  • مصاحبه با نفرات برتر کنکور
  • مشاوره تحصیلی
  • روش مطالعه دروس
  • فیلم های آموزشی
  • کنکور آسان است
  • ونوس
  • فرصت برابر
  • سایر
  • تصاویر
  • تصویر
  • مجلات آموزشی
  • قلمچی
  • پیک سنجش
  • سوالات تستی
  • تست های درس ادبیات
  • تست های درس ریاضی
  • تست های درس زیست
  • تست های درس شیمی
  • تست های درس فیزیک
  • راهنمای انتخاب رشته
  • نکات مهم انتخاب رشته
  • معرفی رشته هادانشگاهی
  • معرفی دانشگاه ها
  • کتب درسی
  • دانلود کتاب های درسی
  • حل المسائل کتاب درسی
  • تغییرات کتاب های درسی
  • بانک اطلاعاتی کنکور
  • اخبار آموزشی
  • بودجه بندی دروس کنکور
  • کارنامه نفرات برتر کنکور
  • برنامه آزمون های مختلف
  • نقد سوالات آزمون سراسری
  • نرم افزارهای کنکوری
  • سوالات المپیاد
  • المپیاد ریاضی
  • المپیاد فیزیک
  • المپیاد شیمی
  • المپیاد زیست شناسی
  • المپیاد کامپیوتر
  • المپیاد نجوم
  • المپیاد ادبی
  • طرح های مشاوره ای کنکور استاد رضا اصغری

    تبلیغات

    کانال کنکور 100

    کانال کنکور 100


     

    مقالات موفقیت برای کنکور (13)

     

    ۱) خود را بشناسید:
    امروزه پیشنهاد سقراط که در قرن پنجم قبل از میلاد که در آن متنی بر خودشناسی ارایه شد به قوت خود پا برجاست. اهداف احساسات و محدودیت های خویش را بشناسید و با آرامش با آنها برخورد نمایید. خواه از طریق مطالعه، خواه از طریق اندیشیدن و تفکر، سعی کنید بعضی راه هایی که باعث شناخت شما از خودتان و اینکه چه چیزهایی شما را خوشحال می کند پیدا کنید. چنانچه به این توصیه عمل کنید، بهتر قادر به کنترل زندگی و مشکلات پیش روی خود خواهید بود.
    ۲) به خودتان ارزش بدهید و به خود اعتماد داشته باشید:


    ممکن است سخت به نظر برسد اما سعی کیند رفتارتان گویای این باشد که از خودتان مواظبت می کنید. حتی اگر همیشه احساس عدم اطمینان می کنید، برخورد و رفتار مثبت را به دنیای اطراف هدیه دهید. برخورد مردم با شما متاثر از رفتار و پوشش شماست. بنابراین خود ارزشی و خود اعتمادی را به نمایش بگذارید تا احترام را برای شما به ارمغان آورد.
    ۳) بیش از حد توانتان کار نکنید:
    همه ما با سخت کوشی، خواهان تامین امنیت و رفاه خانواده مان هستیم. اما مهم این است که تعادل را در زندگی حفظ کنیم. معمولا آنچه از نظر مالی دنبال می کنیم با آنچه که تحقق می یابد یکسان نیست. اگر برای شما تامین معاش مهمتر از صرف وقت با عزیزان یا لذت بردن از زندگی است، بهتر است در تعیین اولویت ها بازنگری کنید. سعی کنید برقراری تعادل را از کسی که بین زندگی شغلی و خانوادگی اش این توازن را ایجاد کرده بیاموزید یا اینکه با خانواده یا دوستانتان راجع به تاثیرات شغلی تان بر روی آن ها صحبت کنید.
    ۴) از افراد منفی دوری کنید:
    از ارتباط مسموم که در شما احساس ناراحتی، عصبانیت یا نا امنی می کند اجتناب کنید. ممکن است سخت به نظر اید اما ارتباط خویش را باکسانی که برای شما افسردگی به ارمغان می آورند به حداقل برسانید، کسانی که اکثرا محبت های دریافتی را بدون پاسخ می گذارند و یا کسانی که دائما از شما انتقاد می کنند. صداقت سخنان چنین افرادی را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید که میزان حقایق موجود در سخنانشان تا چه حد بر اساس ارتباطی مثبت و خوش بینانه است. اگر کسانی شما را تحت فشار روانی قرار می دهند صریحا از آنها بخواهید شما را رها نمایند.
    ۵) مثبت فکر کنید:
    سعی کنید از حداکثر توانایی هایتان استفاده کنید و به قدرت خویش اتکا کنید. علایق شخصی تان را با مطالعه و گذراندن کلاس ها توسعه دهید. علایق جدید را امتحان کنید و شکست هایتان را به کار گیرید. همه ما بخشی از اوقاتمان را از دست داده ایم اما افراد موفق از شکست هایشان درس آموخته اند و مغلوب شکست شان نشده اند. اگر شما توانایی هایتان را به خوبی توسعه دهید و نقش مثبتی داشته باشید واقعا قادر به تغییر موقعیت های منفی به موقعیت های مثبت خواهید بود.
    ۶) ورزش کنید:
    یک رژیم غذایی مناسب و قدری فعالیت بدنی روزانه، اعم از اینکه پیاده روی آرام باشد یا کار بیرون، فشار و اضطراب را تخفیف می دهد و روحیه را شاداب نگه می دارد. ورزش و تمرینات بدنی، افراد را از احساس برتری طلبی رهایی و توانایی های سرکوب شده ذهن را ترقی می دهد. همین امر منجر به جلوگیری از افسردگی می شود. برای اشخاص متفاوت ورزشهای مناسب آنها وجود دارد. تمرینات کششی و یوگا برای تخفیف فشار بسیار مناسبند. بعضی تمرینات نی تواند به رفع عصبانیت کمک کنند. البته ورزش بیرون از منزل فواید مضاعفی دارد، نور آفتاب در بهبود روحیه و تخفیف افسردگی کمک موثری محسوب می شود.
    ۷) بخشی از اوقاتتان را تنها بگذرانید:
    لذت از جمع دوستان و تنهایی دو بخش از زندگی اند که برای تقویت روحیه بسیار مهم اند. برای معنا بخشیدن و ایجاد شور در زندگی ضمن اهمیت دادن به دیگران کاملا مشروط ووابسته به وجود دیگران نباشد. علاوه بر گذراندن ۲۰ دقیقه در حمام، گوش دادن به موسیقی یا خروج از منزل به قصد لذت بردن از طبیعت، زمانی را برای لذت بردن از تنهایی خویش صرف کنید. چنانچه این امر را سخت یافتید ممکن است با توسل به اجتماع از مشارکت در موضوعات مهم دوری کنید.
    ۸) به دیگران کمک کنید و اجازه دهید دیگران به شما کمک کنند:
    وقتی مشکلاتتان طاقت فرسا به نظر می رسد نشان دهید که کمک دیگران می تواند اضطراب و دلواپسی شما را بر طرف کند، بنابر این مشکلاتتان را کاملا در منظر دیگران قرار دهید. کمک بلا عوض در مسائل اجتماعی یا کمک به دوستان نیز می تواند به سود شما تمام شود. اگر در مقابل کمکی که دریافت کرده اید به همان میزان به دیگران مساعدت نمایید دامنه مناسبی از دوستان و اقوامی را بسط داده اید که شریک اوقات خوش شما هستند و مدد کاران زمان تنگی و سختی تان.
    ۹) ارتباطات و مراودات:
    با روشی روشن و در عین حال همراه با آرامش و متانت، احساساتتان را به خانواده، دوستان و مدرسه تان بیان کنید و با دقت کامل به جواب آن ها گوش فرا دهید. هرگز خود را تحت فشاری که ناشی از عدم بیان احساساتتان است قرار ندهید. چراکه این فشار، انفجار ناگهانی در پی خواهد داشت و دیگران بدون کوشش و تلاشی شمارا خواهند شناخت. عصبانیتی را که باعث پریشانی و دانستن نقاط ضعف شما می شود کنترل کنید. هرگز اجازه ندهید دیگران ذهن شما را بخوانند.
    ۱۰) موقع احتیاج، کمک بطلبید:
    افرادی را پیدا کنید که هنگام مشکلات بتوانید با آنها مشورت کنید.چنانچه پس از مشورت با دوستانتان و خانواده، مشکلا تتان همچنان طاقت فرسا جلوه می نماید و احساس عدم آرامش می کنید، با مشاورینی صحبت کنید که خواهان کمک و یاری به شمایند. اگر احساس عدم امنیت، نگرانی یا ناراحتی و پریشانی می کنید فورا از یک مشاور متخصص کمک بطلبید.

     

     

    تذکر مهم : هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکوری ها (بچه کنکوریای رضی)، شرعاً و قانوناً حرام بوده و سایت ما هیچگونه رضایتی در این مورد ندارد. تنها راه استفاده از جزوات سایت کنکوری ها  نشر به صورت رایگان،بدون تغییر در محتوای فایل و با ذکر منبع لینکدار می باشد .

     

     مشاوره کنکور

     

    درباره : مقالات مشاوره ای , مشاوره تحصیلی ,
    برچسب ها : چند گام عملی برای افزایش روحیه،مشاوره،مشاوره تحصیلی،سایت کنکوری ها ,
    بازدید : 232 تاریخ : شنبه 06 دي 1393 نویسنده : رضا اصغري | نظرات ()

    اردوی نوروزی

    اردوی نوروزی

    ارسال نظر برای این مطلب

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی
    تبلیغات

    استاد رضا اصغری

    وبلاگ کنکور 100

    اطلاعات کاربری
  • عضو شويد
  • نام کاربری :
    رمز عبور :

  • فراموشی رمز عبور؟
  • عضویت سریع
  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    آرشیو
  • 1396
  • 1395
  • 1394
  • 1393
  • 1392
  • کدهای اختصاصی

    دریافت کد آیفریم حرفه ای یا نمایش یک صفحه در صفحه دیگر

    دریافت کد افزایش بازدید

    Code Center